Keep It Simple

image2

Jag har länge gillat Van Morrison, hans musik har alltid fått mig att känna lugn när jag är stressad, musik som kan ersätta verktabletter! 
Jag pratar då främst om hans album Astral Weeks. Jag har lyssnat igenom hans andra album många gånger och aldrig riktigt fått samma känsla som när jag lyssnat på Astral Weeks, fram tills nu med Keep It Simple. 
Hela albumet har väldigt bra sammanhållning och titeln är precis vad han har gjort, kept it simple. Det är en mogen Van Morrison som sitter och jammar och sjunger texter om vardagsproblem.
Något att rekommendera för Morrison-fanet!
Van Morrison spelar i Malmö och Göteborg 25 och 26 april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0