Inlägg

Satt och läste igenom ett (Brittiskt?) musikmagasin häromdagen och hittade en intressant artikel där det stod att man vetenskapligt bevisat att musik fungerar som en psykisk medicin. 
Detta är en ?medicin? i alla fall jag tagit till så länge jag kan minnas, men nu har man alltså vetenskapen som kan backa upp en. 
Hur man vetenskapligt kan bevisa en sådan sak har jag ingen aning om kanske mäter hjärnaktiviteten vid stressade situationer med och utan musik? Kanske är dags för apoteket att börja sälja skivor? 

Vidare har jag ett artisttips, detta är en dam vars musik jag kommit i kontakt med nyligen. 
Karen Dalton heter hon, Karen har visserligen varit död i ett tag nu men det är först nu hennes musik har börjat uppmärksammas. 
Karen startade som många andra amerikanska folksångare sin karriär i 1960talets New York, och framträdde faktiskt några gånger med Bob Dylan. 
Hennes röst är sagolik, jag sitter just nu och lyssnar igenom albumet ?In my own time? som är en folk/country/blues/jazz blandning, ett helt underbart album. Starka rekommendationer! 



Vidare så spelare Robert Plant och Alison Krauss i Stockholm imorgon (fredag), en konsert jag jätte gärna skulle vilja se men så kommer fallet tyvärr inte att bli pga. förhinder. 
Ännu mer intressant är att Plant och Krauss har framfört några Zeppelin klassiker i början utav denna turné.
Hoppas någon utav er är där och rapporterar tillbaks! 

Tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0