Konsertkoll


Sommaren lurar bakom hörnet och sommar betyder oftast konserter i mängder så jag tänkte bara tipsa rada upp vad för artister som kommer och hälsar på i sommar.
 Först ut har vi Creedence sångaren John Fogerty som spelar tre datum i Sverige med start i Stockholm nu på fredag den 23e, han kommer då framföra låtar från sitt nya kritikerrosade album ?Revival? men säkert köra några Creedence låtar också.
Tre datum gör också amerikanska Steve Earle med start i Göteborg den 2a juni, Earle?s konsert är i Stockholm blir nästa konsert jag går på, en konsert jag ser väldigt mycket fram emot. 
Det bästa som händer i Sverige i sommar är dock Springsteens två konserter på Ullevi i sommar, alla hoppas självklart på samma drag som Ullevi 85 vi får se om E-Street band orkar, i globen i vintras blev jag mäktigt imponerad utav det nya materialet i alla fall! 
Sen har vi drottningen utav soul Mavis Staples som också hon gör tre datum i Sverige i början utav augusti, väldigt intressant! 

Nu går jag över till dom artister som i år skiter i Sverige till fördel för våra nordiska grannar. Vi kan ju börja med Bob Dylan som kickade igång sin sommarturné i USA i fredags, han kommer att spela några uppvärmningsdatum i USA och Kanada för att sedan flyga över till Europa och spela, han besöker alla nordiska länder utom Sverige, ta chansen om ni har den! Själv åker jag ner och ser honom i Spanien! 
Sen har vi Neil Young som också kommer att köra några Europeiska datum i sommar, bland annat kommer han att besöka Roskildefestivalen! 
Och som jag redan har skrivit om kommer Eric Clapton besöka Island, Norge och Danmark lite senare i sommar! 

Det var det jag hade att skriva om nu, har ni några konserttips så feel free! 
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0