Steve Earle till Sverige!

Det är väl lika bra att börja skriva på direkten!
Vi svenskar har äran att ta emot Steve Earle och hans fru Alison Moorer i början på juni (2/6 Gbg, 3/6 Sthlm, 4/6 Malmö).
Steve Earle är en amerikansk singer/songwriter som spelar en blandning utav blues, folk och rock. Jag kom i kontakt med Steve Earle när bläddrade igenom farsans gamla "skitskivor" och det jag hittade var hans debutalbum "Guitar Town" och fastnade på direkten. Det är ett sound man aldrig har hört förut, gammalt blandat med nytt! 
Earle har sedan dess forsatt att släppa många kritikerrosade album, och hans senaste "Washington Square Serenade" det album han förmodligen kommer att framföra på konserterna är också helt otroligt med mycket kritik mot det pågående irakkriget i texterna.
Själv ska jag försöka gå på stockholmskonserten om det funkar med jobb osv.

Man skulle väl kunna säga att detta är ett litet artisttips från min sida!

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0