Mudcrutch

Jag skrev för ett tag sedan om Tom Pettys nygamla band Mudcrutch, som släppt sin debutskiva. 
Allt på albumet är vad jag förstår nyinspelat under 2007. 
Bandet är alltså det bandet Tom Petty spelade i innan han och The Heartbreakers bildades, skivbolaget ville ha Petty men inte Mudcrutch. Så det var så det fick bli. 
Jag kan faktiskt förstå varför det blev som det blev, det är inte samma intensivitet i detta som det brukar vara när Petty & The Heartbreakers spelar. 
Visst finns det vissa bra låtar, och några människor verkar gilla det här eftersom det har nått en top10 placering på Amerikanska billboard. 
Min hjärna lyckades det i alla fall inte stimulera, lyssna själva och tyck till. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0